Implosió Impugnada 23


tot jugar és un ser jugat
verdad y metodo.
Gadamer

Batallar Batallem València
La Gallera





Són temps de moviments; encara que sovint cal preguntar-nos si tot canvia perquè tot quede igual. Però, allunyent-se del pessimisme i assenyalem allò que pose en dubte el domini universal d'allò que constantment ens indica que ¨ tot va a seguir igual ¨ .

Som fills d'una il·lustració que constantment necessita revisar els coneixements d'aquells que mantenen els seus fonaments ( i açò si que no canvia). Per açò citar a Gadamer té el sentit de contraposició enfront d'aquells que solament tenen com unic metode d'accés a la veritat la raó i obvien l'art com a experiència transformadora.

El 15 de maig de 2011 la plaça de l'Ajuntament de València va ser ocupada per una expressió popular; un malestar uspiciat per una situació de crisi i qüestionament d'una cultura del poder institucionalitzada dónes dels pactes de la transició.

A l'any d'aquest fet (que arriba fins i tot a popularitzar el canvi de nom d'aquesta plaça) i després d'una manifestació/celebració, la marxa acabá en la plaça del 15m/plaça de l'Ajuntament i es trovà amb que s'habia instal·lat una mascletà al mig de la plaça.  En arribar la gent es va amuntegar al voltant d'aquesta amb un sentiment de confusió, por i rebuig, que es va veure desbordat quan la multitud  va trencar el cordó de seguretat i enderrocava els pals que sostenien la mascletà. Retirant (amb el perill conseqüent) el material pirotecnic fins que els professionals es feren càrrec.

Segur que va haver-hi intencionalitat ¨conceptual¨. Perquè una mascletà i no solament les ordenances o la força policial? Pensaven que el popular no podria ser derrocat i transformat? Que força (instrumentalitzada) encara pensaven que tenien recorrent al ús d'aquest imaginari? Pensaven que la cultura popular no era política?

Impolisó impugnada 23, reobri aqueix moment de representació per a jugar a ser jugat. Mostrant el projecte de mascleta presentat per la pirotecnica i acceptat per l'Alcaldessa Rita Barberá i la resta de la seua coorporació per a la seua instal·lació; resolt formalment com a un poster amb la documentació rescatada del registre de l'Ajuntament.

Sis llibres que mostren mitjançant una animació (flip book) sis seqüències que relaten més de l'esdevingut.









sc. 1

sc. 2

sc. 3

sc. 4

sc. 5

sc. 6






Tot a sobre d'una taula esboçada com contenidor formal.







La proposta conclou amb un concert de 100 escolars del Col·legi Públic Barcia Goyanes de València que interpretarán una recreació de la mascleta assolada per la multitut, amb botelles de plastic al centre de l'espai de la Gallera, dintrede Batallar Batallem.